Perşembe, Kasım 27, 2008

kullanilmayanlar

bir adet dis fircasi var aylardir atmayi dusundugum ama bir turlu atmalara kiyamadigim bir adet dis fircasi. orada oylece duruyor. rafta bana bakiyor her dislerimi fircalamak icin oral-b marka dis fircami alisimda biraz daha omuzlari asagiya dusuyor. dis minelerimin hassasiyetinden bahsettim anlamasi icin cok sertsin dedim.. gozleri doldu icimi bilsen oyle yumusacik ki pofuduk oyun hamurlari gibi. oysa ben istemezdim dis minelerine zarar vermeyi. bilirim senin icin kiymetlerini ama nikotin bagimliligin inan olsun daha zararcildir benden... ki o bagimlilik senin sonun olacak.. oyle icten oyle samimi savunmus bana olan askini itiraf etmisti ki atmalara kiyamadim sirf bu yuzden..

bu sadece atamadiklarimdan birisi aslina bakarsaniz hep bisiler gelip gidememistir hayatimdan. belki kitapligimi gittigim gidecegim her yere goturemedim, hatta belki okuyamayip yarim biraktigim kitaplarimi kendi beceriksizligim olarak nitelendirdim. hep basucu kitabim olsun diye cabalarken icinden cikilamaz baglar kurdum baglari bozdum ama yine kurdum o baglantilari.. simdi kilometrelerce otemde beni bekleyenlrin hepsini annem iki bavulun icine koymus elbise dolabinin icine yerlestirmis. hic baska biseyim yokmus. anne kitaplarim vardi benim bide.. bir yerlere tikistirmis olmali onlari yada kardesime vermis olmali kimbilir gelen gidenin colugu cocugu oyalansin diye ellerine birakio. her sayfasi bir aniyi bir ani barindiran sevgili kitaplarim simdi belki de haylaz bir elin elinde parcalarina ayriliyor.. kitaplik adi ustunde herkes gibi okuduklarimin sayisi okumadiklariminkinden daha azdir. nerden baksan 200 kitabim varsa ellisini okudum yada okumadim.. o kadr abartili mi yahu..yuzdelik dilimde yuzde yirmibes.. yok daha fazladir. belki de benim 200 den fazla kitabim vardir. bilmiyorum hic saymadim.. saysaydim cetelesini tutsaydim keske.. masal kitaplarimi da saymadim oysa ki. onlari sayarsak adil olmayacagini soylemeyin. ben onlarla buyudum bu boya erdim. bakin kasimda gozumde bile onlardan bir iz var. hatta aklima geldi bir tanesi.. adi oya ile kaan piknikte.. piknik yapmaya gittikleri zamana ait bir resim.. cok severdimo tarz resimleri.. hemen alir goturur gerceklikten uzaklara.. o kadar guzellerdi ki kitabin icinden cok kapagini okumus olmaliyim. hafizamda siliklesmemis dupduru ilk gunku gibi duruo.. oyanin sandvicinin icine karinca giriyordu. belki de o yuzden kimya derslerinden aklimda kalanlar sadece karinca asidi var cok tanidik eksi bi tad demislerdi. denemedim hic bakmayin oyle. denemem de.. o kadar deil ama cok izledim onlari evlerine giderken..

bu sene hic papatya toplamadigimi farkettim simdi. ne de guzel kokar baharda hava. ustumden alin gidin dercesine su kisin kasvetini.. bu bahara gideyim ben daglara.. uzaklara.. ben bu bahar da buralardayim. belki hic donmeyecegim....

odami kullanamiom bakin bide . orada oylece duruo. beni bekliyormus annemin dedigine gore, oda dedigin bekler mi. o bir canli mi .?kimse kim bilmiyorum daha hic tanismadik. eski odam olsaydi beklerdi bilirim ama bu yeni beni tanimaz etmez.. eskiler sadik olurlar.. yillarca bekleyebilirler sizi ama daha yeni yepyeni bisi.. heyecanlanmistir eve yeni birileri gelince esyalar dolarken dier odalara ona sadece bir kanepe bir sehpa yerede bir hali atilmasi gucune gitmistir. gece karanlik basincaya beklemis olmali belki bi gelen olursa diye. kimse gelip isigini acmaz oda bekler yine de belki sarhosun teki yerlesecek sabaha karsi cikar gelir herhalde der. kac geceler sbahlar gecer gelen giden olmaz. arada bir annem gelip tozunu alir. dusunun tozlanacak kadar zamani vardir o kdar bostadir. daha ne kadar bekler beni . bir tane fotografimi sehpasinin ustunde tasio olmasi onu bana baglamaya yeter mi. belki ben donunce en afillisinden bir yatak koyarim dolap neyim belki beni affeder. soz veririm geceleri eve gec kalmayacagima. gec kalmis sayilmayiz belki de .. belki de benim erken vedalarima alissa simdiden iyi olur. birbirimize baglanmayalim bence bu kadar ..

hayatimda bir defa cok baglandim sonra biraktim baglanmayi. oylece elektirik fisi cekilmis gibiydi ilk zamanlar .. karanlik coktu guzel sehrimin ustune.. cokca vakit aldi gece lambalarinin da aydinlatabildigini farketmem..gunduz gorebildigimden fazlasini grmeye basldim artik gece gorduklerimle..

o yuzden onu kullanilmayanlardan bile saymam.. unuttum ,,
tam unuttum derken bu arsizca bana gelislerini halen cozemiyorum mesela. on bin km otemde ama halen burda. bir sekilde sizmayi beceriyor nasil beceriyor. fare olmali kafasinin gecebildigi heryerden gecebilme yetisine sahip..

Hiç yorum yok: