Pazar, Kasım 23, 2008

densiz edepsiz

bu varolusumun bir parcasi olan zaman dilimine hukmedememenin ezik yamuk durusu sayesinde artik iyiden iyiye kendimi kaybediyorum.. kaptan seyir defterini tutmadigindan beri hangi limanlara demir aldigimizin haddi hesabi yok. uzak cok uzak bir limandi oysa ki nazim inda dedigii gibi cinarli mavi kubbeli bir liman di oysa ki.. ama zamane kaptanlari hovardalik pesindeler.. konumuz buymus gibi oylesine kaptirmis giderken durdurdum kendimi ilerde cevirme varmis simdilik kaptanlar hakkinda ileri geri konusmak yok. malum insan bilmeden kusurlu bir laf eder sonra cezai ehliyetimizi durduk yere ,,

bosver simdi nerdeyim biliyomusun.?? korede odamdayim, isigi sondurmus tam gozlerimi yumacaktim ki birden bisi birisi yada artik her neyse durttu tekrardan actim pc yi yazmaya basladim.. az once derin bir boslugun icinde kendimi uzak ck uzak ozledigim o kokunun sahibi evimin odasinda buldum.. basucumda sifonyerlik bilmyorium aslinda nasil yazildigini.. cok onemsememisiim cekmeceli mobilya parcasi dielim biz ona kisaca,.. onu gordum nereye ait oldugumu unutuyorum bazen tuhaf ama gercek evet ben nereye aitim bizi bir yerlerden bir yerlere goturen esyalar nesneler olmali ama onlarin disinda baska baska seylerde bizleri aitliklerimizi hatrlatmali,.
tuhaf uzunca bir aradan sonra.. cok gerilerde kalmisti oysa kendmi kendime ait olmayan cumlelerin icinde gizli ozne olarak gormeyeli. yada kelimelerin arkalarinda saklanmaya calisilan anlamlarda saklanmayali.. saklanilmak olmak bile cok hosuma gitti,, ilginc .. ilk defa boole birsey oluyor.. tam gecmisimin en iyi ve en kotusune kavustum derken insan niye sevinir ki kotu olan bir seye kavusunca. sevinebiliyormus demek ki. aln bakin bu da dengesizliklerimden birisi. azimkar basarili olamayan govdemin isyankarligi tuttu bu gecede anlasilan uyku haram oldu gecelerime ... gozlerin doluyor gecelerime..

msn den konusurken akici fikirler gelip yapisio aklima simdi burda sacmaladigimi hissediyorum. gunluk modunda da yazamiyorum edebi dilde de yada belli bir amaci guderekde deil.

O'ndan sogudum enson bisi sordum aldigim yanit beni hic tatmin etmedi dedim ya sicak soguk beyaz siyah kavramlari kadar karmasik. elimde avucumda tutabilecegim bir sey deil. zaten olsa bas edebilirdim. alimallah bezbol sopasinla olmasa da ,. ya da soyle soylemeli olamasa da bir bezbol sopamiz, bizimde kendi kultur alt yapimiza uygun masa supurge kurek bilimum alet edavatla kirar doker parcalardim.. icim o derece parcalandi ezildi cunku balyoz darbesinden beter vuruyor bogrume bogrume.. icim kaniyor dedigimde kimse donup bakmiyor ne tuhaf oysaki ben onlarn sorunlarini dinlemeye daha dunden razydim..elimden gelebilecek bisi var mi demk icin o kada gonulluyum ki onlarin bana karsi takindigi bu vurdum duymaz tavir icimi pare pare ediyor... beyoglu deilim dicektim ki aklima isT geldi.. kadikoy iskelesi batmis.. bakir degildi biliyiorum cok kisinin anilarina ortaklik etmis cok sevgilinin eski dostlarin bulusma yalnizlarin dolasma rihtimi batmis.. uzaklarda yelken acanlar donduklerinde husrana ugrucaklar bariz belli ama keske oyle olmasa.. keske uzak yakin demeden icimizdekileri gercek dedigimiz o goreceli kavramlari acablsek.. batan rihtimlara guvertelere anlamlar yuklemesek..
uzagim bir cok limandan uzagm.. ozellikle batan o limandan.. icim acidi dun ..
yemis agaclarimizi kesmisler.. evimin onundeki. icim acidi.. cokca animiz vrdi sallanirken altindaki salincaklarda.. az tepnmedim az boyum uzasin die sarkitmadim barfix cekmeye calismadim kollarimdaki dayanilmaz aciya ragmen
ve belki de en onemlisi az yemisini yemedim..sabah kahvaltsi niyetine bu sene daha agzima koymadim yemisi.. hos bi kac senedir kusuz kendisiyle.. bildigin gibi deil.. ninemi kaybettigim 11 temmuz dan bir hafta sonra yemisler olgunlasmis oldu.. yiyemedi rahmetli oysaki ne cok severdi..

bu karanlikta oturmayi sevdim hemde herseyden cok sevdim.. bilmem hic basiniza geldi mi ben su anda zamandan mekandan bagimsiz duygularimin aklimin istedigi ortak kesisim noktalarina gidyorum.. son zamanlarda sk sk basima bu hadise geliyor acikcasi .. gozlerimi kapatmasam da burda bulundugum ortamin disina cikabiliyorum..az once babanemin evindeki salondaydim.. ne cok ani gozyasi nese kahkaha mutluluk var bir bilsen o dort duvar arasinda.. bir zamanlar tum dunyam sadece iki goz odaydi .. aklima kazimak icin cok derin bakardim dedem kizardi nie oole bakiom die.. nie olacak dede.. nie olacak.. seni hic unutmamak icin.. fizyolojik varolusun sona ermesiyle hayatlarmiz sona erio sozum ona ya. ne cok yaniliyoruz.
icim aciyor korkuyorum
bu gece olmekten de beter bisi etrafimda korkuyorum.. icimde bi telastan ziyade bi sknti var.. her an herhangi bisi olabilirmis gibi.. icim cok kotu ..

Hiç yorum yok: