Çarşamba, Aralık 17, 2008

neydi ozlemek?

buyudukce uzadikca boyum sadece ustumdekiler kisalir sandim sadece annemi ozlerim biraz daha uzaklasinca belki eski bir dostu. hepsi o kadar. basitti tanimi eskiden olsa cok kolaydi tanimlamak, bildigim kelime dagarcigim daha kolay ifade ediyordu icimdekileri sanki. her hissime karsilik gelen bir kac kelime vardi.

simdi duygularim mi karisti da boyle calkalandim birden bire de ne hissettigimin bile adi olmaz oldu, yoksa kelime haznem mi cogaldi. aklim karisik kopuk birseyler var hic bilmedigim ezberlemedigim bir sahnenin esigindeyim ama geride unuttugum bir sey olmali iceri adim atmaya korkuyorum ellerim titriyor basimda bir agirlik donuyor yine hizla. dusersem kaldiran olmazsa diye korkuyorum. en son dustugumde hic tanimadigim iki kol tuttu tesadufen ordan geciyormus. bi kac adim daha uzagimda olsaydi onu da yapmazdi sanirsam.. ah su verdiginiz roller.. niye benim istediklerimden degil neden eksik hep? jenerik mi eksik olan. inanin bilmiyorum..

eksik gedik toplayamiyorum bu aralar.cok mesgulum gordugunuz gibi kimsesiz duygularimi cikardim atilcak olanlari atarim kalanlar kalir ama en iyisi ilk esecek serseri bir ruzgara emanet ederim gecip giderler. ustumdeki toz bulutlarini alip goturur mu, inanin bilmiyorum.ama bildigim bir sey sizin inatla su yuzune cikardiginiz cirkinliklerimi de alip goturecegidir. kolay olmamisti benim onlari ortmem kapatmam ama siz bi guzel ustunu basini silkeleyip karsima koydunuz. yakisti mi? bence hc yakismadi.

ben bagislayabiliyorken bu kadar kolay sizin icinizdeki bu ofke niye? nolurdu birileri de beni bagislasaydi inandirici mi degilim bagislarken yine mi bencillik yatiyor bagislayiciligimda yoksa. onun icinde ozur dilerim. istiyorum ki cikarin beni gomuldugum yerlerden ama cirkinliklerimi orada birakin . zor oldu onlari kendime bile affettirmem. birakin orada kalsinlar..

hic bir sey yapamazssaniz adi konulmamis bir dag lalesinin yanina uzatin beni boylu boyunca basucumda koksun tum tazeliginde koklamalara kiyamadigim annem gibi . uzaninca boylu boyunca orada annem yanimda hissedeyim. anneme soylemeyin sakin gecenin bir yarisi usudugumu dusunur ortmeye gelir ayaklarimi. usumuyorum anne artik..telaseye mahal yok..iyisi mi hic haber etmeyin arada bir haber ucurun uzaklarda isleri uzamis deyin bugun yarin gelir deyin.. inanir annem benim. bana inanir gelecegime dair soz vermistim arada bir babama kizar kizi gonderdin kis vakti bir basina uzaklara der .. babam basini one eger..haklidir anam ne dese yeridir gonderdi kara gozlusunu.. koklamalara kiyamadigi kara sacli kizini uzaklara. ozlemin adi bu muydu suracikta yureginin gogus kafesini skstiran miydi. ozlemek bu muydu .. sorma baba bana.. ben bilmiyorum tum bilgilerimi senin yaninda bahcelige gittigimizde birakmisim annem acarken yufkalarini ispanakli boregin.

anne, hissedince sana ozlemimi anladim ne kadar yoruldugumu. baska limanlarina terk ederken hic kavusmayan denizlerin icimdeki derin dalgalarinda boguluyorum. anne haykirsam duyamayacagin kadar uzaktasin.. bakma bogulduguma aldanma..cikar bu govde nasil olsa o derinlerden sakin gozyasi dokme. olmem ben anne.. dag lalesini severim bilirsin. biraz asidir, bir basina basi dik durmasini becerir ya ondan. biraz nefes almak istedim biraz dag havasi yoksa ben olmem anne. oldurmedi beni bu acilarin hicbiri. tum cirkinliklerime ragmen ben halen yasiyorum.

dualarimi da biraktim lodoslarin estigi sehrimde. tum koruyuculugunda sizi korusun diye bi daha benim izimi bulamasinlar istedigimi sandim oysa ben . artik kanayan ruhum da acitmaz oldu kendimden derin suphelerim var anne. dun den kalan tum yuklerimi bugunun hafifligine biraktim kaldiramadi omuzlari yikildi, ben nasil tasiyayim?? omuzlarim dar benim .. gitti icimdki cocuk ve ben bilmiyorum nasil ayaga kalkilir..

nedir icimdeki bu yavanlik? tadini bilmedigim bu sey de neyin nesi.. neden bu kadar pis kokuyorum, anne. ben boyle deildim. temiz temiz oynardim avlunun bir kosesinde bebeklerimle. uyumazdim geceleri belki ama sabahin ilk isiklarinin evimize girisine evsahipligi yapardim. vurdukca doguya bakan mutfak penceresine ilk isinlari gunun ben de koyardim gunun ilk taze cayini demligine eskimis caydanligimizin.
ve ben halen bilmiyorum...



neydi ozlemek?

Hiç yorum yok: